دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
1

حوزه/ مسئول اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح «مسطورا» در سطح این استان در دهه اول ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام محمد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که طرح‌های خوب نباید در میانه راه متوقف شوند، اظهار داشت: طرح مسطورا از جمله طرح‌های موفق است و نباید مورد غفلت قرار گیرد، از این رو بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، این طرح در استان، بومی سازی و در قالب کار ویژه اجرایی می‌شود.

وی همچنین در تشریح چگونگی اجرای طرح مسطورا در این استان گفت: آیات قرآنی این طرح هر شب در قالب بنر در ورودی مساجد، حسینیه‌ها و تکایای منتخب نصب و در معرض دید عزاداران حسینی قرار می‌گیرد و پس از آن آیه از سوی یکی از قاریان برتر استان تلاوت و به صورت مفصل در مورد آن توضیحات لازم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه یکی از عواملی است که زمینه اشتیاق مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به آموختن افزایش می‌دهد و از این رو، مسابقه پیامکی از آیات ویژه حاضران برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به نقش صدا و سیما در تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه ابراز داشت: آیات منتخب در قالب کلیپ، قرائت و تفسیر تهیه در اختیار تلویزیون، رادیو و رادیو نوا قرار گرفته است، همچنین مسابقه‌ای ویژه مخاطبان در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند پاسخ صحیح را ارسال کنند.

وی گفت: اجرای طرح مسطورا با محوریت آیات قرآنی همزمان با ماه محرم و صفر با هدف تبدیل آیه‌های قرآن به گفتمان رایج میان مردم در این استان هدفگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha